donderdag 9 februari 2017

Nicalis Spreekt Over Makkelijke Ontwikkeling Op Switch


In een interview met Polygon, vertelde Tyrone Rodriguez van Nicalis dat zij door hun goede relatie met Nintendo al een tijd in het bezit waren van een prototype Switch en er achter zijn gekomen dat de console het meest makkelijke en ontwikkelaar-vriendelijke systeem is van alle systemen. 

Hoewel dit over kan komen als "slijmen" bij Nintendo, benadrukt Rodriguez dat hij serieus is. Anders hadden zij nooit hun titels zo snel over kunnen zetten naar de Switch en al helemaal geen launchtitel klaar hebben. Het systeem is lichtjaren voorbij de Wii U in ieder geval qua gemak van ontwikkeling.

Het enige nadeel is dat er door dit gemak veel meer games, vooral die van andere indie studio's, op de markt gaan komen, maar goede concurrentie is alleen maar goed voor het systeem en de industrie zegt hij. 

Nicalis brengt in ieder geval in Amerika the Binding of Isaac: Afterbirth+ uit voor de Switch bij de lancering, zowel digitaal als fysiek. Over een release in Europa zijn momenteel nog geen details, maar de kans bestaat dat deze alleen digitaal zal zijn al maakt de studio zich hard voor een fysieke release op ons continent. 

Ook is de titel 1001 Spikes officiƫel bevestigd voor de Switch en komen er vanuit Nicalis "nog veel meer" games aan.

Bron